Wednesday, 20 June 2012

apa yang menarik tentang cameron highland...

pastinya banyak antara kita yang pernah sampai ke cameron highland..bagi anda ape yang menarik ttg cameron highland...?
selamat datang ke cameron highland...

bagi saya banyak yang menarik..antaranya..ladang tehnya...bunga bungaannya....strawberinya..serta buah2,kaktusnya,sayur sayuran dan mcm2 lagi... 
ladang teh..

dalam banyak2..yang saya tak berkesempatan pergi adalah melawat taman rama2nya...teringin jugak mengulang untuk kesana lagi...teringin nak merasa kesegaran udara dan suasana sejuk di sana lagi...alangkah indahnya ciptaan Allah buat makhluk yang berada di bumi...
cactus2 yang comel..

kalau saya ke sana pasti saya tak akan lupa membeli bunga...haha itu mmg kegemaran saya terutama bunga ros dan anggerik...kalau teh pulak pastinya teh berjenama "Boh"...dari kecil lg mama mmg sukakan teh jenama tersebut...anaknya pun dah terikut2...
ros yang kembang mewangi..

anak2 saya pulak..tak lepas peluang mahukan bantal2 yang berbentuk strawberi,key chain dan topi...
kopak mak ayahnya...hahaha...
bantal2 yang dijual dan di pamerkan..

waktu saya pergi hari tu saya naik cameron ikut benta,lipis kearah sungai koyan dan dari sg koyan ade jalan naik yang landai sedikt dari jalan ikut tapah perak..lg pun jalan dari benta ni tak banyak kenderaan sangat yang ikut..cuma kenderaan dari kelantan yang banyak kelihatan...
tak sah kalau ke cameron tak ke ladang strawberi..

suasananya sangat indah...tak banyak pembangunan di jalan ini...sehinggalah sampai ke puncak...
antara bunga2an yang ada di sana..

teringin nak menjejakkan kaki ke cameron lagi...Insyaallah akan kami usahakan...hehe





6 comments:

  1. a'ah cameron highlands memang best dan merupakan destinasi wajib kami setiap tahun..huhu.. dapat berehat2 saja di sana pn sudah cukup indah sambil menikmati pemandangan dan udara yang sejuk dan nyaman...tak sabar utk ke sana lagi kan..huhu..

    ReplyDelete
  2. cameron mmg best...tapi skung dh x sesejuk dahulu

    ReplyDelete
  3. wahhh..cameron higland merupakan tempat yg aku teringin sgt nk pergi lagi sekali..kalau boleh pergi satu keluarga lagi seronok kan..memang best sgt sbb cantik, nyaman dan sejuk..huhu..

    ReplyDelete
  4. cameron highland da banyak pembangunan...sbb tu da tak sesejuk dulu..

    ReplyDelete
  5. ketikketok-thanks singgah disini..insyaallah kalau kami kesana lagi akan cuba dilapangkan masa untuk singgah ke tempat anda..

    ReplyDelete