Wednesday 19 September 2012

Jalan-Jalan Penang

 
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

      Beberapa bulan yang lepas waktu pulang ke kampung sebelah en asben ,kami berkesempatan berjalan mengambil angin di penang.kami sempat menaiki feri,melihat Pulau Jerejak dan juga Padang Kota.

Kami sekadar berpusing mencuci mata dan mengambil angin laut sambil bergambar kenangan.Sebenarnya ini adalah kali yang keempat kami ke Penang..cuma itu sebelum saya menjadi "Blogger" la..haha

dah banyak perubahan yang terjadi dalam beberapa tahun ini..dah tentunya jambatan keduanya sudah boleh dilihat dan pada hemat saya ianya juga sudah hampir siap..sekejap saja masa berlalu..pejam celik pejam celik dah habis seminggu,sebulan dan setahun..




feri penang
dania pada mulanya takut nak turun..kemudiannya tersenyum riang


syirah,dhia dan dania berlatarkan pulau jerejak

jelas kelihatan jambatan pulau pinang yang digunakan sekarang

bergambar bertiga..hehe

jikalau anda nampak kelihatan jambatan penang kedua yang hampir siap



dania dan mak anjangnya di pesisir Padang Kota

suasana disekitar Padang Kota

sebuah monumen yang berada di Padang Kota

Sebuah Muzium Perkapalan yang terletak berhampiran Padang Kota

Padang Kota

3 comments:

  1. pulau jerejak tu kite leh pi ke ek? ke tak dibuka pd umum? ingtkan kot mcm pulau langkawi ke tioman ke leh bercuti2 kt situ ek.huhuhu

    ReplyDelete
  2. bestnyer... dh lama tak pegi penang..
    pn iffa, rasanya pulau jerejak boleh pegi tp hanya dengan laluan air, iaitu samada bot laju atau feri.. tp rasa2 jelaa, igt2 lupa sebab last time pegi dlu ada dpt infopsal pulau ni.. huhu..

    ReplyDelete
  3. pn.iffa n pn hanie...rasanya pulau jerejak dah dibuka untuk org ramai melawat..kerana penjara disana dah tak digunakan lagi..nanti bila dah siap jambatan penang kedua..akan melalui pulau jerejak tersebut..

    ReplyDelete