Sunday 29 January 2012

tiba2 teringat la pulak....

Masa balik kampung di kuantan,pahang hari tu..masa jalan2 di Pantai Sepat..tiba2 ternampak sebatang pokok yang merendang dan menyenget je rasanya pokok gajus kot..hehehe..bila tengok pokok tu terusla saya teringat masa zaman kecik2 dulu..saya ni boleh tahan gak la lasaknya..suka sangat memanjat dan bermain ngan kawan2 tak kira lelaki perempuan semuanya sama naik je..

bila teringat rasa nak gelak pun ade..zaman tu ape pun tak takut..lintah..pacat ke..lipas pun semua buat main je..hahaha..berkubang dalam paya pun sanggup...klaka je rasanya..sampai time nak pergi sekolah mak cari...punya culas nak pergi skolah..reban ayam pun sanggup masuk sbb nak nyorok punya pasal...


nilah pokoknya..nostalgia betul..

saya ni anak sulung..kadang2 mak marah sbb bawak adik2 sekali berkubang..huhu...kena marah pun tak serik..rumah masa kecik dulu kat tepi pantai..ke darat sikit tu ade paya..adik saya tu takut lintah..last2 saya kena buang...tapi kalau tanya sekarang ni..lintah dll tu dah tak boleh nak dipegang da..geli beb...
simpang malaikat 44...huhuhu...taknak den pegangnya...

source-internet
kadang2 saya ngan kawan2 memancing ikan kat paya tu..selalunya dapat ikan haruan la...hehehe
budak2 mancing pun suka2 je..

cth je..source-internet



No comments:

Post a Comment